EN
Daily Practice is delighted and grateful that Gvantsa Jgushia and Samuel Mackiewicz have accepted the invitation to compose an exhibition at Daily Practice, which, being in a social housing apartment, inherits the domestic.
As a starting point for Your Text Jgushia and Mackiewicz have worked with the placeholder concept: A perimeter waiting for a definite and personalized text or image. All works in this exhibition seem to relate to this concept in all its possible connotations, sometimes to a periphery almost out of sight: there are subtle traces of margin outlines (Samuel Mackiewicz, quasipot , 2024), the use of existing window frames on the adapted wall – dividing what used to be a single bedroom (Gvantsa Jgushia, Dolly In Series, 2024), for example, a foam plate continuously shifting its bounds due to shampoo that was added to a fountain (Gvantsa Jgushia, The Soap Mandible, 2024) or the mass of what could be a light switch (Samuel Mackiewicz, Bonnet (Barn Star), 2024). Utilized materials relate to the everyday; These transform a house, a life: a print on canvas ordered online, wood stain, MDF, plastic for cosplay. This way Your Text will evoke, inside a home, a parallel set with propped objects and devices, things easily reproducible, rearrangeable, and interpretable.:
A play, a wordplay, an unfinished script, or merely a suggestion.
On December 1st the exhibition was complemented with the experiment reading ‘Your Text’ for which Gvantsa Jgushia and Samuel Mackiewicz invited artists Sam Holzberg and Mara Wohnaas to join.
Gvantsa Jgushia (b.1999, Zugdidi, Georgia) is a visual artist and a writer, primarily engaged with installation, sculpture, drawing, AV, and text-based work. Surfaces are critical in her making, often derivative of existing perimeters, ones experienced, some that host. Informed with formal principles of stage design, her work often translates into multi-layered installations. She completed her BA in Fine Art, VA[A]DS, Free University, Tbilisi.
Samuel Mackiewicz (b.1997, USA) pursued his BA in art studies at institutions in New York and Paris. “My interest lies in replicating a module tiller, in its actual sense or emotional themes, not in a direction to take on the wheel, but to just have a handle in a tiller’s ‘as is’ form. Employed module elements have a practicality in that they give permission to a peripheral user to see and arrive at a less stock scenery.”
Jgushia and Mackiewicz were both residents at the two-year post-graduate program De Ateliers, Amsterdam between 2023-2024 and currently live and work between IJmuiden and Amsterdam. Since completing De Ateliers they have started to collaborate on exhibitions, apart from their own. Thinking about works and practices developed in close proximity, both artists’ skeptical awareness of the practicalities of duo-ship has led them to question the tested modes of such practice.
all exhibition photos: Beeldsmits
NL
Daily Practice is blij dat Gvantsa Jgushia en Samuel Mackiewicz zijn ingegaan op de uitnodiging om in Daily Practice een tentoonstelling te maken die zich verhoudt tot het huiselijk, om de eenvoudige reden dat Daily Practice zich nu in een appartement van de sociale woningbouw bevindt.
Als uitgangspunt voor Your Text hebben Jgushia en Mackiewicz gewerkt met het placeholder-concept: een omtrek die wacht op een definitieve en gepersonaliseerde tekst of afbeelding. De werken in deze tentoonstelling verhouden zich tot dit concept in al zijn mogelijke connotaties, totdat de omlijning bijna uit het zicht is verdwenen: er zijn subtiele sporen van contouren (Samuel Mackiewicz, quasipot, 2024), het gebruik van bestaande raamkozijnen aan de aangepaste muur – die een voormalige eenpersoonskamer in tweeën deelt (Gvantsa Jgushia, Dolly In Series, 2024), bijvoorbeeld een grote dot schuim die voortdurend van omtrek verandert als gevolg van shampoo dat werd toegevoegd aan een fontein (Gvantsa Jgushia, The Soap Mandible, 2024) of de massa van wat een lichtschakelaar zou kunnen zijn (Samuel Mackiewicz, Bonnet (Barn Star), 2024).
De gebruikte materialen hebben betrekking op het alledaagse. Deze transformeren een huis, een leven: een online bestelde print op canvas, houtbeits, MDF, plastic voor cosplay. Zo willen Jgushia en Mackeiwicz met Your Text in dit appartement een parallelle set oproepen, ondersteund door objecten en situaties, die gemakkelijk reproduceerbaar, herschikbaar en interpreteerbaar zijn: Een toneelstuk, een woordspeling, een onvoltooid script of slechts een suggestie.
On 1 december werd een ‘experiment reading’ getiteld ‘Your Text’ toegevoegd aan de tentoonstelling. Hiervoor nodigden Gvantsa Jgushia and Samuel Mackiewicz de kunstenaars Sam Holzberg and Mara Wohnaas uit.
Jgushia en Mackiewicz waren beiden resident aan De Ateliers, Amsterdam tussen 2022-2024 en wonen en werken momenteel tussen IJmuiden en Amsterdam. Na het voltooien van De Ateliers zijn ze gaan samenwerken aan tentoonstellingen. Deze samenwerking is ook een onderzoek en zet hen, met enige scepsis, aan het denken over werken en praktijken die in de directe nabijheid zijn ontwikkeld. De praktische aspecten van het samen scheppen hebben hen er ook toe aangezet de beproefde vormen van een dergelijke praktijk in twijfel te trekken.
Gvantsa Jgushia (1999, Zugdidi, Georgië) is beeldend kunstenaar en schrijver, voornamelijk bezig met installatie, beeldhouwkunst, tekenen, AV en textbased werk. Het oppervlak, afgeleid van bestaande omtrekken, is vaak van cruciaal belang. Vanuit een studie naar de formele principes van decorontwerp vertaalt haar werk zich vaak in installaties. Ze voltooide haar BA in Fine Art, VA[A]DS, Vrije Universiteit, Tbilisi.
Samuel Mackiewicz (1997, VS) behaalde zijn BA in kunststudies aan instellingen in New York en Parijs. Vanwege zijn specifieke schrijfstijl laat Daily Practice het volgende citaat onvertaald:
“My interest lies in replicating a module tiller, in its actual sense or emotional themes, not in a direction to take on the wheel, but to just have a handle in a tiller’s ‘as is’ form. Employed module elements have a practicality in that they give permission to a peripheral user to see and arrive at a less stock scenery.”
Tenntoonstellingsfoto’s: Beeldsmits
Daily Practice
Suzanne Weenink
Rotterdam
Gvantsa Jgushia and Sam Mackiewicz